Články

Zde pro vás zveřejňujeme vybrané články ze starších vydání Vegazínu.

Omega 3 patří mezi mastné kyseliny, jež jsou součástí tuků (spolu s glycerolem). Kromě omega 3 existují ještě omega 6 a omega 9 mastné kyseliny, ale s těmi nebývá většinou na rostlinné stravě problém, a proto se zaměříme jen na omega 3 mastné kyseliny. Omega 3 patří mezi polynenasycené mastné kyseliny. Nejdůležitější jsou tři druhy, a to kyselina – linolenová (ALA), kyselina eikosapentaenová (EPA) a kyselina doxahexanová (DHA).¹

Ořechy a semínka tvoří významnou část veganského jídelníčku. Jsou zásobárnou nejrůznějších vitamínů a minerálů. Nejčastěji v nich najdeme vápník, hořčík, zinek, selen nebo vitamín E. Díky vysokému obsahu zdraví prospěšných tuků a bílkovin představují ideální svačinku. Jak ale ořechy a semínka správně upravit, abychom z nich dostali maximum?

Tags:

Spojení armádní zelené se zelenou na talíři může být poněkud překvapivé, ale jen na první pohled. Rostlinná strava není navzdory populárnímu mýtu jen pro hipstry, co sedí celý den v kavárně na zadku a něco si píší na svých Macboocích. Bez problémů na ní můžete působit v těch fyzicky nejnáročnějších profesích, jako je třeba armádní průzkumník… O veganství v české armádě jsem hovořil s četařem Matějem Čeřovským, bývalým ženistou a průzkumníkem, dnes čerstvě vojenským policistou.

Tags:

Večery už začínají být dostatečně teplé, což značí, že oblíbená grilovací sezóna pomalu začíná. Ať už máte gril elektrický, nebo klasický, určitě byste rádi věděli, co že si na něm můžete připravit. Zejména, pokud jste na rostlinné stravě krátkou dobu. Možností je samozřejmě spousta, my vám zmíníme některé z nich. Veganské grilování není „jen“ o ugrilování chleba či cukety, jak by napadlo ty, kteří mají tuto zálibu spojenou pouze s masem. Pojďme se tedy podívat na možnosti, které nám rostlinná říše nabízí.

Tags:

V minulém čísle jsme začali s rubrikou o veganské výživě v každém věku (zde), kde jsme se seznámili s výživou těhotné veganské maminky. Dnes postoupíme dál, a to k období po porodu a během kojení, které je jedno z nejnáročnějších na příjem živin. Tento příspěvek vznikal ve spolupráci s veganskými maminkami z FB skupiny Malý Veg(etari) an, kterým tímto děkuji za pomoc, a věřím, že vám naše poznatky pomohou zkvalitnit období po narození dítěte.

Barču Zoubkovou jsem poznala díky poslední Veggie Parade. V rámci doprovodného programu v Tiskárně na vzduchu proběhla také panelová diskuze několika aktivistů a Barču tato diskuze namotivovala k tomu, aby se mi ozvala a přišla na schůzku Otevři oči v Praze. Neotálela a hned další den po schůzce se aktivně podílela na veganských ochutnávkách pro veřejnost, které probíhají každý týden ve středu v Praze na Tylově náměstí (reportáž z nich jste si mohli přečíst ve 3. čísle Vegazínu). Krátce na to však Bára odlétala v rámci dobrovolnického projektu Green Life na Sumatru, a protože mi tento projekt připadá velice zajímavý, rozhodla jsem se Barči zeptat na pár otázek a přiblížit tak čtenářům Vegazínu tento skvělý projekt.

Tags:

V tomto díle se dostáváme k tomu nejtěžšímu, s čím se začínající vegan setká, a to je schopnost reagovat na poznámky masožroutů. Správnou argumentací většinou předejdete vyhrocenému konfliktu, upevníte si svůj postoj a je celkem i možné, že u protějšku nakonec vzbudíte zájem o rozumnou diskuzi na úrovni. Pojďme se podívat na nejčastější argumenty proti veganské stravě a jakými způsoby na ně lze reagovat.

Strana 1 z 5