Články

Zde pro vás zveřejňujeme vybrané články ze starších vydání Vegazínu.

Ať už se při pečení chcete vyhnout nechvalně známému bílému cukru, nebo vám jde především o způsoby, jak bez problémů nahradit med, právě v předvánoční době je toto téma víc než aktuální. Pojďme se tedy podívat blíže na jednotlivé alternativy, které vám (nejen) při výrobě veganského cukroví mohou přijít vhod.

Tags:

Odhozením do kontejneru příběh PET láhve či igelitového sáčku nekončí, právě naopak. Většinu z nich čeká velké putovaní, jehož cíl je jasný – oceán. Škody v něm napáchané sice nemáme přímo na očích, nelze je však ignorovat. Hrozba se totiž netýká jen nás. V oceánech zahlcených plastovým odpadem jsou to především tamní živočichové, kdo nese přímé následky našeho zamořování.

Tags:

Omega 3 patří mezi mastné kyseliny, jež jsou součástí tuků (spolu s glycerolem). Kromě omega 3 existují ještě omega 6 a omega 9 mastné kyseliny, ale s těmi nebývá většinou na rostlinné stravě problém, a proto se zaměříme jen na omega 3 mastné kyseliny. Omega 3 patří mezi polynenasycené mastné kyseliny. Nejdůležitější jsou tři druhy, a to kyselina – linolenová (ALA), kyselina eikosapentaenová (EPA) a kyselina doxahexanová (DHA).¹

Tags:

Ořechy a semínka tvoří významnou část veganského jídelníčku. Jsou zásobárnou nejrůznějších vitamínů a minerálů. Nejčastěji v nich najdeme vápník, hořčík, zinek, selen nebo vitamín E. Díky vysokému obsahu zdraví prospěšných tuků a bílkovin představují ideální svačinku. Jak ale ořechy a semínka správně upravit, abychom z nich dostali maximum?

Tags:

Spojení armádní zelené se zelenou na talíři může být poněkud překvapivé, ale jen na první pohled. Rostlinná strava není navzdory populárnímu mýtu jen pro hipstry, co sedí celý den v kavárně na zadku a něco si píší na svých Macboocích. Bez problémů na ní můžete působit v těch fyzicky nejnáročnějších profesích, jako je třeba armádní průzkumník… O veganství v české armádě jsem hovořil s četařem Matějem Čeřovským, bývalým ženistou a průzkumníkem, dnes čerstvě vojenským policistou.

Tags:

Večery už začínají být dostatečně teplé, což značí, že oblíbená grilovací sezóna pomalu začíná. Ať už máte gril elektrický, nebo klasický, určitě byste rádi věděli, co že si na něm můžete připravit. Zejména, pokud jste na rostlinné stravě krátkou dobu. Možností je samozřejmě spousta, my vám zmíníme některé z nich. Veganské grilování není „jen“ o ugrilování chleba či cukety, jak by napadlo ty, kteří mají tuto zálibu spojenou pouze s masem. Pojďme se tedy podívat na možnosti, které nám rostlinná říše nabízí.

Tags:

V minulém čísle jsme začali s rubrikou o veganské výživě v každém věku (zde), kde jsme se seznámili s výživou těhotné veganské maminky. Dnes postoupíme dál, a to k období po porodu a během kojení, které je jedno z nejnáročnějších na příjem živin. Tento příspěvek vznikal ve spolupráci s veganskými maminkami z FB skupiny Malý Veg(etari) an, kterým tímto děkuji za pomoc, a věřím, že vám naše poznatky pomohou zkvalitnit období po narození dítěte.

Strana 1 z 5

V dnešním díle se podíváme na to, jak sestavit plnohodnotnou veganskou stravu, aniž byste složitě museli počítat příjem makroživin, vitamínů

...

Přecházíte na veganství? Gratulujeme ke skvělému rozhodnutí! V novém seriálu bychom vám rádi usnadnili vaše první krůčky. Dnes vám pomůžeme s

...

Ještě před 3 lety zely supermarkety v očích veganů téměř prázdnotou, ale jak je tomu dnes? I když bychom si všichni přáli, aby každý obchod i

...

Po minulém článku o v zimě problematickém vitamínu D přicházíme v tomto čísle s asi nejkontroverznějším tématem veganské výživy, a to s

...

Jen málokomu z nás se poštěstí zvládnout studentská léta bez potřeby se trochu uskromnit. Tipy, jak v kuchyni ušetřit nějakou tu korunu, však

...

Ačkoliv mají vegané a veganky v očích většinové společnosti často pověst strádajících bytostí s nedostatkem živin, který se chtě nechtě musí

...